1. Тіл ширату / Языковая разминка
А) Сәлемдесу / Приветствие
В) Берілген сөз орамдарын қазақ тіліне аударыңыз. / Переведите данные речевые обороты на казахский язык.
Рад(а) познакомиться! Можно с вами познакомиться? Как тебя зовут?
Давайте, познакомимся. Будем знакомы Меня зовут Как вас зовут? Как ваше имя-отчество? Как его зовут?
Мое имя-отчество Его зовут Знакомьтесь
Разрешите вас познакомить. Я тоже рад(а) познакомиться.
2. Үй тапсырмасын тексеру / Проверка домашнего задания
1) Мақалды жатқа айтыңыз. / Расскажите пословицу наизусть.
Сақтықта қорлық жоқ, сәлемде зорлық жоқ.
2) Сұхбатты толықтырыңыз. / Допишите диалог.
- Кеш жарық!
- ____________________
- Танысайық, менің _____________ Арман. Сенің атың кім?
- Менің __________ Динара.
- Танысқаныма ______________ !
- ___________________ .
3. Сұхбаттарды қазақ тіліне аударыңыз. / Переведите диалоги на казахский язык.
1) - Привет!
- Привет!
- Как тебя зовут?
- Меня зовут Сара. А тебя как?
- Меня зовут Марат. Рад познакомиться!
- Я тоже.
- До свидания, Сара!
- Пока, Марат!
2) - Здравствуйте! Давайте, познакомимся. Меня зовут Сергей. Как вас зовут?
- Меня зовут Гауһар.
- Гауһар, очень рад знакомству.
- Я тоже рада познакомиться.
3) - Вы Жанар?
- Да, я Жанар. А вы кто?
- Меня зовут Болат. Приятно познакомиться, Жанар!
- Мне тоже.
4) - Сауле, кто это?
- Это моя подруга. Знакомтесь, ее зовут Таня.
- Таня, рад с вами познакомиться. Меня зовут Санжар.
- Санжар, я тоже рада с вами познакомиться.
НАЗАР АУДАРЫҢЫЗ. Обратите внимание.
В казахском языке вопросы КІМ? (кто?) НЕ? (что?) имеют множественное число КІМ? КІМДЕР? (кто?) отвечает только человек.
На вопросы НЕ? НЕЛЕР? (что?) отвечают все одушевленные (животные, насекомые, птицы) и неодушевленные предметы
4. Тыңдаңыз, қайталаңыз, аударыңыз.
5. Тыңдаңыз, қайталаңыз.
Бұл кім? / Мынау кім? |
Бұл не? / Мынау не? |
Бұл – бала Бұл – тігінші Бұл – шаштараз Бұл – дәрігер Бұл – аспаз Бұл – заңгер Бұл – жігіт Бұл – қыз Бұл – оқушы Бұл – оқытушы Бұл – дәрігер |
Бұл – кітап Бұл – қалам Бұл – үй Бұл – дәптер Бұл – сөмке Бұл – ит Бұл – кілт Бұл – терезе Мынау – мысық Мынау – есік Бұл – қолшатыр |
Грамматика:
ДАУЫСТЫ |
ДАУЫССЫЗ |
||||
І |
ІІ |
ІІІ |
ІУ |
У |
|
А О Ұ
И У |
Ә Ө Ү І Е И У |
М Н Ң Л Р Й У |
Ж З |
Б В Г (Ғ) Д |
П Ф К Қ Т Ш С Щ Ц Ч Х Һ |
Окончания множественного числа
III – Р, Й, У |
I - ЛАР |
II - ЛЕР |
Бала+лар Үй+лер |
III – М, Н, Ң, Л IV – З, Ж |
- ДАР |
- ДЕР |
қыздар үстел+дер |
IV – Б, В, Г, Д V - |
- ТАР |
- ТЕР |
мысық+тар жігіт+тер |
6. Читайте. Оқыңыздар.
біреу |
көп |
біреу |
көп |
-лар |
-лер |
||
бала қала апай оқушы |
балалар қалалар апайлар оқушылар |
дәптер не тігінші терезе |
дәптерлер нелер тігіншілер терезелер |
-дар |
-дер |
||
қыз аспаз қалам адам |
қыздар аспаздар қаламдар адамдар |
кім үстел гүл ел |
кімдер үстелдер гүлдер елдер |
-тар |
-тер |
||
орындық мысық тоңазытқыш кітап |
орындықтар мысықтар тоңазытқыштар кітаптар |
жігіт есік ит сурет |
жігіттер есіктер иттер суреттер |
7. Модель бойынша сөйлеп жаттығамыз. / Учимся говорить по модели.
Бұл кім? Мынау кім? / Кто это?
Бұл оқушы. – Это ученик. Бұл жұмысшы. – Это рабочий.
Бұл менің оқушым. – Это мой ученик. Бұл менің әріптесім. – Это мой коллега.
Бұл менің досым. – Это мой друг. Бұл менің құрбым. – Это моя подруга.
Бұл не? Мынау не? / Что это?
Бұл қалам. – Это карандаш. Бұл ит. – Это собака.
Бұл менің қаламым. – Это мой карандаш. Бұл менің итім. – Это моя собака.
Анау кім?
Ол оқушы. – Он ученик. Ол жұмысшы. – Он рабочий.
Ол менің оқушым. – Он мой ученик. Ол менің ұлым. – Он мой сын.
Анау не?
Ол қалам. – Тот карандаш. Ол ит. – Та собака.
Ол менің қаламым. – Тот карандаш мой. Ол менің итім. – Та собака моя.
8. Назар аударыңыз. / Обратите внимание.
Сілтеу есімдіктері/Указательные местоимения: мынау, бұл, осы – этот анау, ол, сол - тот |
9. Сұрақтарға жауап беріңіз. / Ответьте на вопросы.
1) Сіздің атыңыз кім?
2) Сіздің аты-жөніңіз кім?
3) Сіздің тегіңіз кім?
4) Мынау сіздің досыңыз ба?
5) Бұл сіздің құрбыңыз ба?
6) Оның аты кім?
7) Анау мектеп пе?
8) Анау сенің итің бе?
..... |
-ма/ -ме |
І.ІІ.р,й,л,у |
Бұл алма ма? |
-ба/ -бе |
м,н,ң,ж,з |
Мынау кілем бе? |
|
-па/ -пе |
V. |
Анау орындық па? |
10. Место точек пишите вопросительные частицы
бала ... |
қыз ... |
жігіт ... |
дәріхана ... |
нан ... |
мысық ... |
жақсы ... |
мен ... |
тоңазытқыш ... |
гүл ... |
сіз ... |
университет ... |
үй ... |
Шолпан ... |
орындық ... |
ақша ... |
жұлдыз ... |
кітап ... |
үстел ... |
жаман ... |
сөздік ... |
11. Читайте диалог / Сұхбатты оқыңыздар
- Қайырлы күн, Айнұр.
- Қайырлы күн, Марат.
- Қалың қалай, Айнұр?
- Жақсы. Рақмет, Марат. Сенің қалың қалай?
- Рақмет. Қал-жағдайым тамаша. Айнұр, мынау не?
- Бұл – университет.
- Рақмет. Бұл студент пе?
- Жоқ, ол докторант.
- Рақмет. Көріскенше!
- Көріскенше, сау бол!
***
- Сәлеметсің бе, Айнұр?
- Сәлеметсің бе, Сәуле!
- Айнұр, қалың қалай?
- Рақмет. Жаман емес. Сенің қалың қалай?
- Рақмет. Тамаша.
- Айнұр, бұл қолшатыр ма?
- Жоқ, бұл тоңазтқыш. Анау қолшатыр.
- Рақмет. Ал, бұл кітап па?
- Иә, бұл кітап
- Рақмет. Сау бол!
- Көріскенше!
12. Үй тапсырмасы / Домашнее задание
Сұхбат құрыңыз. / Составьте диалог.
1) Вы хотите познакомиться с новым сотрудником.
2) Вас интересует девушка/мужчина, стоящая/ий поодаль. Вы хотите с ней/ним познакомиться.